Optagelse i koret

Vi er altid interesserede i at få nye, gode sangere ind i koret og i øjeblikket søger vi basser og tenorer. Kom og syng med til et par prøver, hvis du overvejer at blive medlem.

For at blive optaget i koret skal du have en seriøs indstilling til korarbejde. Du skal kunne synge rent og være rimelig god til at læse noder.

Vi har mange arrangementer, så du skal være indstillet på, at vi udover tirsdagsprøverne også ses en del i weekenderne til ekstraprøver og koncerter.

Hvis det fanger din interesse at blive optaget i koret, skal du til en optagelsesprøve, hvor du synger en sang, du selv har forberedt, fx en dansk sang, og så bliver du bedt om at synge noget 'fra bladet'.

Kontingent og rejseudgifter
Det koster i øjeblikket 1900 kr. om året at være medlem af koret.  Koret køber de fleste noder og låner dem til os. Noder til større værker skal du selv betale. Rejseudgifter i forbindelse med turnéer skal du selv betale, men koret yder normalt et tilskud.

Påklædning
Ved koncerter er påklædningen for sopraner og alter sort med et tørklæde, som koret udlåner. For tenorer og basser er det sort smoking og sort butterfly, som man selv skal anskaffe.

Vil du vide mere
Mød op til en korprøve i Byens Hus, Hellerupvej 22-26 i Gentofte, en tirsdag kl. 19.30 eller kontakt vores formand: Birte Tandrup via tlf.: 2423 3625 eller via mail  birthetandrup@gmail.com

Prøveaftener

Vi øver hver tirsdag aften fra kl. 19.15 - 22.00 i Byens Hus, Hellerupvej 22-26 i Gentofte. Vi er hurtige til at indstudere og synger derfor mange spændende værker.

Når vi har øvet koncentreret indtil kl. ca. 20.30 holder vi pause, hvor vi hygger os og bliver trakteret med te, kaffe samt lækkert hjemmebag og frugt, som vi skiftes til at medbringe. Derefter synger vi til kl. ca. 22.00.

Forperson: Birthe Tandrup | CVR: 21312584  | Tlf.: 2162 1608 | birthetandrup@gmail.com